Fællesskab er ejerskab
Racoon har siden starten i 1998 udviklet på firmakulturen. Det er sket gradvist, indtil vi i 2012 besluttede os for at gå all-in. Hvorfor? Fordi vi opdagede, at når kolleger trives og er glade, så er firmaet det også. Det gælder både økonomi, fællesskab og lysten til at hjælpe kollegaen, når opgaverne spidser til.
En vindende strategi
I takt med, at vi begyndte at måle intensivt på drift, ejendomme, sygefravær, blandt en række andre parametre, samt kundernes tilfredshed, indså vi, at når medarbejderne er glade, så er kunderne det faktisk også.
- Så glade kolleger + opfyldte ydelser = glade kunder = fantastisk firmakultur
Og hvem vil ikke gerne sætte mennesket først? Når det så samtidig viser sig at være en strategi alle vinder på, så skaber det en unik organisation.
Vores kollegaer er her længe og kunderne endnu længere
Derfor har vi siden prioriteret en kultur af og for kolleger, sideløbende med kontinuerlig udvikling af vores kvalitets- og kontrolsystem. Det har vist sig at være en vindende strategi for alle - med fastholdelse af kollegaer i 6,5 år og kundefastholdelse i 16,4 år.